BANDAGEREN, TAPEN & KINESIO TAPING

DSC 0183DSC 0186

Kinesiotaping (ook wel: medical taping concept)

Kinesio betekent beweging. Het kinesiotapen is ontwikkeld uit principes van de bewegingsleer en chiropractie. Spieren zijn niet alleen nodig voor beweging maar ook voor de bloedcirculatie, lymfecirculatie en lichaamstemperatuur. Niet goed werkende spieren veroorzaken allerlei klachten. De kinesiotape ondersteunt de spieren, maar geeft geen bewegingsbeperking.

Eigenschappen van de tape:

• Elastisch: de tape heeft dezelfde eigenschappen als de huid: hij is even dik, even zwaar en rekbaar tot 140%;
  • Ventilerend: de tape is van 100% katoen gemaakt;
  • Antiallergisch: de tape geeft nagenoeg geen allergieklachten. Wel oppassen met zon.
  • Meer dagen bruikbaar: de tape kan 4 tot 5 dagen blijven zitten (ook bij het douchen).

Bovendien is de tape beschikbaar in de kleuren blauw, huidkleur, roze, zwart en oranje.

Toepassingen

Spieren: verbetering van de spanning in de spieren
Weefselherstel: een spierscheuring, blauwe plek of vocht ophoping (oedeem) zal sneller genezen doordat de huid wordt opgetild en bloed en lymfe beter kunnen doorstromen
Pijndemping: Pijn neemt vrijwel meteen na toepassing van de tape af. Het optillen van de huid zorgt dat de druk op de pijnsensoren vermindert.
Gewrichten: de tape ondersteunt de gewrichten (gewrichtsbanden) zonder de beweging te beperken.

Daarnaast is de tape geschikt voor lymfedrainage, tegen hooikoorts en voor houdingcorrectie. Wanneer mag de tape niet worden toegepast? Bij trombose, huiddefecten (bijv. exceem), kankergezwellen, zwangerschap en afweer is het beter geen kinesiotape toe te passen.

KvK nr: 51923297 | BTW nr: NL001765265B27 | Algemene voorwaarden